söndag 18 september 2011

Bröd för den lede.

Önskar att jag hade skrivit redan när Adrian låg i magen, och när han var nyfödd, men det är väl aldrig försent att börja, dessutom är det ju nu det är roligt på riktigt! Han far runt som ett yrväder, börjar lära sig säga lite annat än "mamma, pappa", och trivs fortfarande bäst utomhus där han kan äta sand, björklöv och småsten för glatta livet. Undrar om han kommer att tappa vikt när snön kommer, och hans tillgång till diverse natursnacks inte längre finns.

Söndagar har aldrig stått högt i kurs i vårt hus, i varje fall inte hos mig..
Men Johannes har bakat bröd idag. Han har slutat röka (nästan) så jag antar att han får nå utlopp i det där bakandet.


Jag drömmer om att orka tapetsera, och framförallt att en morgon bara vakna och ha ett öga för inredning. Och kanske lite pengar till nått annat än IKEA möbler.
Längtar efter helgen som kommer, då jag ska iväg med mina hjärtans mammor! Barnfritt, kanske lite vin och en stuga i Mellerud. Rena drömmen!
Jag vet att Sofia klarar sig utan sin dotter en helg, men fixar hon att vara utan Angry Birds, eller kommer hon att smygspela hela helgen?



 Snart så!


 Pyjamas och snutte, redo för natten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar