lördag 22 oktober 2011

Vem kommer du att bli?

Vi var inne i en lampbutik igår, dom hade plockat fram alla adventsstjärnor och tomtar. Det blinkade och lyste överallt. Adrian var närmast salig. "Titta! Titta där! Titta!" Jag antar att jag får ge med mig och hänga upp en sådan åt honom i hans lilla rum. Tänk att han har ett eget rum. Tanken är på något vis så rörande. 
Här bor Adrian. Var god och knacka!
Jag undrar så om han kommer att hänga upp bandaffischer på sina väggar om 10 år. Vad kommer han att lyssna på? Vill han spela hockey eller rida? Eller hoppa fallskärm som hans mamma gjorde förr. Kommer han att älska katter som han gör nu? 
Jag längtar lilla vän. Jag är ganska säker på att du kommer att be om en kamera om ett par jular.

Kerstin och Sofia var förbi en snabbis, på deras väg ner till Borås. Jag är så glad över att du stannar varje gång du åker förbi Sofia, du anar inte. Tänk om inte vi hade lärt känna varandra. Om vi bara hade gått förbi varandra med våra ungar på stan utan att veta att där skulle finnas en vänskap. Jag ryser nästan vid tanken. Tavlan från dig, Linneorna och Annelie hänger nu där den ska! Och där kommer den alltid hänga.



Adrian sover. Varje natt rullar han ihop sig i någon sängände. Kanske är det tryggast så? Med en fot som sticker ut mellan spjälorna. Sov gott lilla sparv.



 En bild från sensommaren, Adrian lejontämjare.

2 kommentarer:

  1. Vad lustigt! Sophia sover precis likadant hehe, som en liten groda och helst med ena foten utåt :)

    Jag har också funderat på hur mun dotter kommer att bli. Vilka kommer hennes intressen att vara? Kommer hon gilla dockor eller som mamman sin - sno killkompisar och kusiners actiongubbar? Kommer hon gilla hästar, hello kitty eller kommer hon att gilla den tidens nya Justin Bibier och hänga upp massor med boyband affischer på sitt rum? Spännande att få se det längre fram :)

    Svarade på din kommentar på inlägget :)
    Kram på er, hoppas ni får en skön avslut på denna helg som bara flugit förbi

    SvaraRadera
  2. En underbar liten fågelunge precis som sin mamma! Visst är tanken om alla valmöjligheter som finns svindlande! Hör dock att ni siktar in er på de riktigt dyra intressena.. Vi funderar på att styra in guldklimpen på orientering, då behövs ju bara en skog och det finns det gott om är i Uppsala..

    Skämt och sido; tänk att vi sitter här,du och jag, långt i från varandra och ler åt de individer våra busfrön är och kan komma att bli.

    SvaraRadera