onsdag 16 november 2011

Är hellre hemma med dig.

Adrian äter och är på bra humör, jag är tillbaka i skolan, men det dåliga samvetet över att vara hemma för lite gnager. Känns som man missar så mycket. Han har nya ord, och nya lekar. Jag försöker hänga med. Nu kan han klättra upp på allt, köksbordet, brudkistan, ingenting går säkert. Han har lärt sig att vattna blommorna. Idag valde han själv en tröja på Lindex. En vit t-shirt med en printad slips. Pojken har stil.

Långa skogspromenader och vagnturer för att lindra bristen på tid. Jag borde ha näsan i skolböckerna. Men just nu håller jag hellre den lilla handen i min. 
Dessa dagar är våra.




1 kommentar:

  1. Vilka ömma och kärleksfulla ord av en fantastisk och kärleksfull mamma. Jag är helt övertygad om att du prioriterar rätt, och att Adrian håller med till fullo.

    SvaraRadera