lördag 26 november 2011

Sent en lördag kväll.

Det tog ungefär 16 månader för pojken att förstå det här med mat. Som det krånglat sedan han var 4 månader gammal, men nu äter han bara välling till frukost och kvällsmat, resterande måltider är riktigt käk. Äntligen.
Ibland slänger jag in en extra flaska välling på dagen bara för gamla tiders skull. 
För första gången är jag säker på att det har släppt nu. Han tycker om mat, och han äter allting som erbjuds. Inga enorma portioner, men jag behöver inte komplettera med vällingen. Drar en lättnadens suck, och skickar en tacksam tanke åt Ellas kitchen, som fick ett mycket egensinnigt barn att ändra åsikt om någonting.
 

Idag har Adde och jag lyssnat på Rövarkungens Ö. Förmodligen det enda album som verkligen har följt mig genom hela livet, och Nationalteatern har alltid stämt in i mitt liv, oavsett årgång. Kanske inte helt pk musik för ett barn, 
men han lyssnar nog inte så mycket på texten.
Och jag har fått betyg i två av fyra kurser för den här terminen. VG i medicinsk grund och i Vård och omsorg. Jag borde glädjas över vad det är, och hissa ner mina förväntningar från solen.

Ps. Jag längtar till stan!


1 kommentar:

  1. Bättre sent än aldrig heter det ju..och kanske att mor hans kan följa hans goda exempel och komma till insikt hon med; om att hon är kompetent och kunnig och bra precis som hon är.

    Mysigt foto på två fina människor.

    SvaraRadera