onsdag 9 november 2011

Varje dag blir det kväll.

Det går allt lite bättre med maten för Adde igen. Egentligen ska jag aldrig berätta om det för i samma stund slutar han äta igen. Han följer sin kurva och är pigg, men visst vore det trevligt om han kunde tänka sig att äta annat än välling, kattmat och grus. 
Borde sitta och jobba på ett arbete i psykologi, men jag är alldeles för bekväm. Har trots allt 4 dagar på mig innan inlämning. Och jag har börjat. Nästan.
På SÄS idag kastade jag massor med avundsjuka blickar på dem som arbetade där. Men var sak tar sin tid. Vet fortfarande inte om jag vill rikta in mig på psykvård eller sjukvård. Jag ska definitivt inte rikta in mig på matvägrande barn.
Har inte så mycket på hjärtat idag, får bli ett foto från sommaren som varit.



Lycka på bild.

4 kommentarer:

  1. Tack för gullig kommentar på min blogg,ha en fin dag//Eva

    SvaraRadera
  2. Honey, hade jag varit man hade jag varit skallig nu pga Emblas mat äventyr...

    För några veckor sedan hade jag lagat god (!) mat och vi satt nöjda vid bordet, Embla skruvar sig och vill hellre leka men vi säger åt henne att hon måste äta. Hon tar en gaffel mat till munnen, ful ler spottar ut maten och säger "gammal"...

    Snällt va?!

    Nu är hon i en "jag äter bara" period, dvs serveras det pasta äter hon bara det och inte tillbehören eller bara potatis eller bara köttbullarna...

    Har inga bra tips... bara att du ska försöka slappna av och skaffa ett tålamod som moder Theresa eller Ghandi...

    Kram

    SvaraRadera
  3. Du är modig du! Och jag fullkomligt älskar Adrians njutning i gungan, och att du skriver sommar när Adrian har skidhuva på sig...

    SvaraRadera
  4. haha! Sommaren som var bjöd på en hel del kalla vindar här över!

    SvaraRadera